Smluvní podmínky o poskytování zdravotních služeb
I.Úvodní ustanovení
Dané smluvní podmínky o poskytování zdravotních služeb upravují smluvní vztah mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pacientem při poskytování zdravotních služeb v oboru zdravotní péče zubního lékařství a zdravotních služeb s oborem zdravotní péče zubního lékařství souvisejících.
II.Výkladová ustanovení
1)Poskytovatelem zdravotních služeb se rozumí obchodní společnost DEVIDENT s.r.o., IČO: 02540991, Vinohradská 3216/165, Strašnice, 100 00 Praha 10.
2)Pacientem se rozumí fyzická osoba, které jsou poskytovány zdravotní služby.
3)Zákonem se rozumí zákon č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách.
4)Lékařem se rozumí zdravotnický pracovník, který navrhuje, koordinuje, poskytuje a vyhodnocuje individuální léčebný postup u konkrétního pacienta a koordinuje poskytování dalších potřebných zdravotních služeb.
5)Jiným zdravotnickým pracovníkem se rozumí osoba odlišná od lékaře, která se účastní či jinak podílí na poskytování zdravotních služeb (např. dentální hygienista, asistent lékaře, všeobecná sestra, zubní instrumentář aj.).
6)Zdravotnickým zařízením se rozumí prostory určené pro poskytování zdravotních služeb.
7)Náležitou odbornou úrovní se rozumí poskytování zdravotních služeb podle pravidel vědy a uznávaných medicínských postupů, při respektování individuality pacienta, s ohledem na konkrétní podmínky a objektivní možnosti.
8)Nadstandardní zdravotní službou se rozumí zdravotní služba nehrazená z prostředků veřejného zdravotního pojištění.
9)Webové stránky poskytovatele zdravotních služeb jsou umístěné na adrese
www.devident.cz a
www.mediclever.cz 10)Kontaktními údaji poskytovatele zdravotních služeb jsou:
a)Zdravotnické zařízení v Příbrami – tel. +420 770 601 314,
e-mail:
info.pribram@devident.czb)Zdravotnické zařízení v Praze na Vinohradské 3216/165 – tel. + 420 234 290 694,
e-mail:
recepce@mediclever.cz III.Sjednání smluvního vztahu
1)Při sjednání smluvního vztahu je pacient povinen předložit poskytovateli zdravotních služeb doklad totožnosti.
2)Poskytovatel zdravotních služeb provede kontrolu vizuální podoby pacienta s vyobrazením na dokladu totožnosti.
3)Je-li pacient účastníkem veřejného zdravotního pojištění, předloží poskytovateli zdravotních služeb průkaz zdravotního pojištění.
4)Pacient je dále povinen při sjednání smluvního vztahu vyplnit anamnestický dotazník, v rámci kterého je pacient povinen uvést:
a)Jméno a příjmení,
b)Pohlaví,
c)Rodné číslo (bylo-li přiděleno) a datum narození,
d)Adresu místa bydliště,
e)Kontaktní údaje (telefonní číslo),
f)Údaje o zdravotním pojištění,
g)Údaje o prodělaných nemocech závažnějšího charakteru,
h)Údaje o užívaných lécích,
i)Údaje o alergických reakcích,
j)Ostatní důležité údaje, které mohou souviset s poskytováním zdravotnických služeb nebo údaje, na které se pacienta výslovně zeptá lékař nebo jiný zdravotnický pracovník.
5)Pacient je povinen uvést do anamnestického dotazníku pouze pravdivé údaje.
6)Poskytovatel zdravotních služeb si vyhrazuje právo nesjednat s pacientem smluvní vztah, pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení.
IV. Práva pacienta
1)Zdravotní služby lze pacientovi poskytnout pouze s jeho svobodným a informovaným souhlasem, pokud zákon nestanoví jinak.
2)Pacient má právo, aby mu byly zdravotní služby poskytnuty na náležité odborné úrovni.
3)Pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb v souladu s charakterem poskytovaných zdravotních služeb.
4)Pacient má právo být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady.
5)Pacient má právo znát jméno, popřípadě jména, a příjmení zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků přímo zúčastněných na poskytování zdravotních služeb.
6)Pacient má právo odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny.
7)Pacient má právo být srozumitelným způsobem v dostatečném rozsahu informován o svém zdravotním stavu a o navrženém individuálním léčebném postupu a všech jeho změnách.
8)Pacient má právo klást doplňující otázky vztahující se k jeho zdravotnímu stavu a navrhovaným zdravotním službám, které musí být srozumitelně zodpovězeny.
V.Povinnosti pacienta
1)Pacient je povinen dodržovat navržený individuální léčebný postup.
2)Pacient je povinen řídit se vnitřním řádem poskytovatele zdravotních služeb.
3)Pacient je povinen uhradit poskytovateli zdravotních služeb cenu poskytnutých zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, které mu byly poskytnuty.
4)Pacient je povinen pravdivě informovat lékaře či jiného ošetřujícího zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
5)Pacient je povinen poskytovateli zdravotních služeb hlásit všechny změny údajů, které uvedl v anamnestickém dotazníku, a to neprodleně poté, co dané změny nastaly, nejpozději však, pokud tím nebudou ohroženy poskytnuté zdravotní služby, při nejbližší návštěvě zdravotnického zařízení.
6)Pacient je povinen poskytnout součinnost při poskytování zdravotních služeb a kontrole průběhu léčebného procesu.
7)Pacient je povinen dodržovat plánované (příp. sjednané) termíny lékařských prohlídek, zákroků či jiných úkonů nařízených lékařem nebo jiným zdravotnickým pracovníkem.
8)O zrušení termínu plánované (příp. sjednané) návštěvy je pacient povinen informovat poskytovatele zdravotních služeb nejméně 48 hodin před plánovaným (příp. sjednaným) termínem, a to buď telefonicky či prostřednictvím elektronické pošty za použití kontaktních údajů poskytovatele zdravotních služeb.
VI.Povinnosti poskytovatele zdravotních služeb, lékaře či jiného zdravotnického pracovníka
1)Poskytovatel zdravotních služeb je povinen poskytovat zdravotní služby na náležité odborné úrovni a vytvořit podmínky a opatření k zajištění uplatňování práv a povinností pacientů.
2)Poskytovatel zdravotních služeb je povinen informovat pacienta o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, a to před jejich poskytnutím, a vystavit účet za uhrazené zdravotní služby.
3)Lékař a jiný zdravotnický pracovník jsou povinni poskytovat zdravotní služby, ke kterým získali odbornou nebo specializovanou způsobilost podle jiných právních předpisů, v rozsahu odpovídajícím jejich způsobilosti, zdravotnímu stavu pacienta, na náležité odborné úrovni a řídit se etickými principy.
4)Poskytovatel zdravotních služeb, lékař a jiný zdravotnický pracovník jsou povinni zachovat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozvěděli v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb.
VII.Práva poskytovatele zdravotních služeb, lékaře či jiného zdravotnického pracovníka
1)Poskytovatel zdravotních služeb, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým.
2)Lékař či jiný zdravotnický pracovník mají právo získat od pacienta informace o tom, že pacient, kterému má být poskytnutá zdravotní služba, je nosičem infekční nemoci podle zvláštního zákona, a o dalších závažných skutečnostech týkajících se pacientova zdravotního stavu.
3)Lékař či jiný zdravotnický pracovník mají právo neposkytnout zdravotní služby v případě, že by došlo při jejich poskytování k přímému ohrožení jejich života nebo k vážnému ohrožení jejich zdraví.
4)Poskytovatel zdravotních služeb je oprávněn naúčtovat pacientovi smluvní pokutu, pokud se pacient bez řádného a včasného zrušení termínu plánované (příp. sjednané) návštěvy dle čl. V. odst.
8) nedostaví k vyšetření.
Výše smluvní pokuty dosahuje částky 500,- Kč za každé takové jednotlivé porušení, s čímž pacient výslovně souhlasí.VIII.Záruční podmínky
1)Poskytovatel zdravotních služeb poskytuje záruční lhůtu o délce trvání:
a)dvou let na všechny protetické práce a výplně
b)pěti let na implantáty.
2)Záruční lhůta se nevztahuje na dočasné práce, endodontické ošetření, stomatologické výkony povahy služeb (např. dentální hygiena, bělení, práce na měkkých tkáních atd.).
3)Pacient bere na vědomí, že poskytovatel zdravotních služeb je oprávněn částečně či v plném rozsahu zamítnout reklamaci z následujících důvodů:
a)Nedbalost pacienta k ústní hygieně,
b)Neuposlechnutí doporučení lékaře či jiného zdravotnického pracovníka,
c)Nesprávné používání protézy,
d)Neléčená dysfunkce čelistního kloubu,
e)Systémové choroby ovlivňující stav orálního zdraví (např. diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba aj.),
f)Zranění v oblasti hlavy a krku s možností poranění zubů nebo čelisti.
4)Reklamace se podává primárně ve zdravotnickém zařízení přímo u poskytovatele zdravotních služeb, který danou reklamaci projedná a vyřídí v zákonem stanovené lhůtě.
IX.Smluvní zdravotní pojišťovny a nadstandardní zdravotní služby
1)Poskytovatel zdravotních služeb má uzavřeny smlouvy se zdravotními pojišťovnami a je oprávněn poskytovat zdravotní služby hrazené z prostředků veřejného zdravotního pojištění.
2)Kompletní a aktuální seznam smluvních zdravotních pojišťoven je umístěn na webových stránkách poskytovatele zdravotních služeb a ve zdravotnickém zařízení.
3)Pacient bere na vědomí, že rozsah zdravotních služeb hrazených z prostředků veřejného zdravotního pojištění je omezen na základní druhy ošetření za použití základních materiálů.
4)Kompletní seznam úkonů a materiálů, které nejsou hrazeny z prostředků veřejného zdravotního pojištění, je umístěn ve zdravotnickém zařízení.
5)O úkonech a materiálech, které nejsou hrazeny z prostředků veřejného zdravotního pojištění, rovněž pacienta informuje lékař či jiný zdravotnický pracovník.
X.Ukončení smluvního vztahu
1)Ukončením smluvního vztahu se mimo jiné rozumí ukončení péče dle zákona.
2)Pacient je oprávněn ukončit smluvní vztah kdykoli bez udání důvodů.
3)Poskytovatel zdravotních služeb je oprávněn ukončit smluvní vztah, pokud:
a)Prokazatelně předá pacienta s jeho souhlasem do péče jiného poskytovatele,
b)Pacient vysloví nesouhlas s poskytováním veškerých zdravotních služeb,
c)Pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup, pokud s poskytováním zdravotních služeb vyslovil souhlas, nebo se neřídí vnitřním řádem poskytovatele zdravotních služeb a jeho chování není způsobeno zdravotním stavem nebo
d)Pacient přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb; to neplatí, jestliže neposkytování součinnosti souvisí se zdravotním stavem pacienta.
4)Ukončení smluvního vztahu nezbavuje pacienta povinnosti uhradit poskytovateli zdravotních služeb odměnu za již poskytnuté zdravotní služby.
5)V případě ukončení smluvního vztahu ze strany poskytovatele zdravotních služeb nesmí dojít k bezprostřednímu ohrožení života nebo vážnému poškození zdraví pacienta.
XI.Závěrečná ustanovení
1)Práva a povinnosti poskytovatele zdravotních služeb a pacienta neuvedená v těchto smluvních podmínkách o poskytování zdravotních služeb se řídí zákonem či jinými obecně závaznými právními předpisy.
2)Poskytovatel zdravotních služeb si vyhrazuje právo jednostranně změnit smluvní podmínky o poskytování zdravotních služeb. Změnu smluvních podmínek o poskytování zdravotních služeb provádí poskytovatel zdravotních služeb uveřejněním nového úplného znění smluvních podmínek o poskytování zdravotních služeb na webových stránkách poskytovatele zdravotních služeb. Změny smluvních podmínek o poskytování zdravotních služeb budou pacientovi oznámeny nejméně 30 dnů přede dnem účinnosti změny, a to elektronicky, zasláním písemného oznámení na e-mailovou adresu pacienta uvedenou v anamnestickém dotazníku, případně jiným vhodným způsobem.
3)Pacient výslovně prohlašuje, že se se zněním těchto smluvních podmínek o poskytování zdravotních služeb seznámil, tomuto znění porozuměl a s tímto zněním souhlasí, čemuž na důkaz níže uvedeného dne měsíce roku připojuje svůj vlastnoruční podpis.
Verze 04
Tyto Smluvní podmínky o poskytování zdravotních služeb jsou platné od 27.03.2025